Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Djupa tankar!

Av Lizzie - 3 januari 2009 17:17

Tredje dagen på detta året. Vilket innebär att födelsedagen inte ligger så långt ifrån en. Ett år äldre. Kanske inte så farligt...men det innebär ett år mindre av framtiden.

Jag fasar för att bli äldre...för det närmar sig slutet av livet. Samtidigt som jag inte vill att livet ska ta slut så vill jag inte bli gammal.

Dålig kombination det där.

Att jag inte vill bli gammal har sin förklaring. Ser man på vården idag så skrämmer det en verkligen att bli gammal. De drar in där det behövs. De tar bort den personal som sist kom in. Vilket inte alltid är så smart. Varför inte låta den personal vara kvar som PASSAR till att ta hand om de patienser som finns där? Nej då...de tar bort de sista anställda o struntar blankt i de patienser som ska ha dessa personal dragandes varenda dag!

Alla passar ju inte att ta hand om människor!!! Det har man märkt!

Som äldre så tror de yngre att det bara är att köra med den äldre. Den äldre har ju levt sitt liv o har inte mycket att säga till om. Den äldre är ju dessutom äldre som sagt o många tror att de inte förstår någonting.

Man har inget människovärde när man blir gammal. Allt det försvinner. Man ska bara vara tacksam över att man får hjälp tydligen!

Jag  vet inte...men ska man jämföra vården då mot nu så är den fan så mycket sämre. Den stackars personalen får jobba häcken av sig. De jobbar o jobbar o de har ett väldigt otacksamt jobb egentligen.

Patienterna ser ju inte allt det jobb de egentligen lägger ner. De får bara uppleva personalens stress som då uppfattas ibland som snorkigt!'

Det blir en ond cirkel!

Man pratar egentligen med kluven tunga men det är för att man måste se det från bådas håll. Jag håller dock mig fast vid att alla passar inte till att jobba med äldre människor.

Jag har själv jobbat med äldre människor o jag har ALDRIG pratat över patientens huvud. Jag har tilltalat dom fast jag vet att de inte kan svara...men det finns andra sätt att prata på.

När man dessutom blir äldre så har man inte nytta av sina saker förresten. Det har jag fått höra. När personalen kan säga så över den äldre boendes huvud utan att ta hänsyn till vad de sakerna betyder för den äldre...då ska den personalen inte ha det jobbet den har anser jag!

*********************************************** *********************************************** ************************

För 4 år sen fick jag en diagnos djup depression. Den som inte haft den vet inte vad det är. Vanlig depression kan många ha...ja det kan de med djup oxå men den är tyngre än den vanliga.

Varför jag hamnade där har sina orsaker men när andra använde sig utav den för egen vinning skull...gjorde mig mörkrädd. Rädd för mänklighetens baksida!

En människa kan gå hur långt som helst för egen vinning skull utan att tänka på konsekvenserna. Helt otroligt egentligen.

Folk kan gnälla över hur skogens djur kan vara mot andra djur. Hur de sliter sönder ett annat djur för mat skull. Människan är inte bättre då de sliter sönder en människas själ för att försöka fylla upp deras eget tomrom de bär på.

En djup blogg idag i mångas ögon...men det är bara mina tankar jag skrivit ner!

Det är januari o jag har två barn som fyller år denna månaden.

Otroligt egentligen. Inga nyårssmällare har hörts efter nyår. Vi hade en trevlig nyårsafton. Vi hade 9 barn runt bordet...samt pappa som kom hit. Vi hade långbord i köket.

Inte klokt egentligen. 9 barn!!!...men jag älskar barn o de ger en såååååå mycket! Visst kan det vara jobbigt ibland. Det blir mycket tvätt o mycket disk. Samtidigt som man får mycket värme o gemenskap...o framförallt så finns det mycket kärlek i detta hemmet!

Jag älskar mina barn över allt annat. När jag tittar på dom så är jag  verkligen stolt över mig själv. Tänk att JAG kunde vara med o göra något så vackert???!!!

Det blev visst en svammelblogg idag. Det var så här mina bloggar såg ut förr i tiden...då man var dum o naiv o trodde allt gott om folk.

Jag gav mig själv ett nyårslöfte. Har fått höra att man egentligen inte ska berätta det för någon för då fungerar det inte. Vilket är för mig så löjligt för det avgör man ju själv!!!

Mitt löfte till mig själv är att strunta i alla negativa människor. Iaf försöka o inte ta dom till mig. Det finns så många vuxna människor där ute som älskar att prata skit om andra. Har folk egentligen tänkt på att den som pratar skit om andra TILL dig...pratar skit OM dig till andra???!!!!!!!

Det de säger TILL dig men inte kan säga till dom det gäller...DOM litar jag inte på! Det värsta som finns är när en vän säger något om en annan vän o avslutar med meningen...men säg inget till han/hon. Jag vill inte bli inblandad eller...hon/han blir sur annars.

??????????????????????????????????????????????? ????

Ja...är det konstigt då?

Sen finns det dom vänner som vill stå i centrum. De pratar skit om den ena till den andra...o sen till den andra om den första. Allt för att stå i bättre dager själv. De två andra vännerna tittar snett på varandra helt plötsligt som deras vän egentligen är skyldig till...bara för att den är ett stort ego o vill äga hela kakan själv...samtidigt som den ska äta  på den...o oftast så lyckas den. Helt otroligt! Människan kan verkligen manipulera!

Ja ja...det var mina tankar för idag. Nu ska jag ner till tvättstugan o tvätta...bära upp rentvätt o sortera o lägga in i skåpet. SEN...ska jag till stan o bara gå där o ta det lugnt med barnen!

Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lizzie - 25 februari 2009 11:17

Jag kommer att sluta o blogga här. Har hittat en annan blogg som jag kommer att fortsätta att skriva i. Den som är intresserad av att fortsätta läsa min blogg kan höra av sig så får ni adressen dit.   Ha det gott o sköt om er! ...

Av Lizzie - 24 februari 2009 23:05

Jaha...då sitter man här igen. Trött o tittar på klockan. Retar sig på att man inte har lagt sig tidigare. Kl är mcyket o om några timmar ska man upp igen.   VARFÖR är det så svårt att komma till sängen???   Igår lade jag mig faktist redan strax efte...

Av Lizzie - 23 februari 2009 08:01

Någon som har förslag på en bra bloggsida?    

Av Lizzie - 22 februari 2009 22:32

Ser på Beck, men jag har sett den innan. Varit i kyrkan idag men jag fick gå hem innan Thomas namn ropades upp. Hampus...min 3 åring hade myror i byxorna o Pontus...min 1 åring kom på att det ekade i kyrkan när man sa något.   När prästen började ta...

Av Lizzie - 21 februari 2009 23:08

Sitter här trött som bara den. Vi har sett på melodifestivalen o jag ville att Rickfors skulle gå vidare i stället för Rigo...eller vad dom hette. Molly gick vidare vilket jag hade hoppats på. Mycket duktig tjej är det o Pling kan ju verkligen sin sa...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards