Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Lizzie - 10 januari 2009 17:22

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4154403.ab

Läste denna artikel o tycker det är förjävligt att göra så...samtidigt som jag har förståelse för kommunen som har bestämt det.

Att behöva skiljas från sitt älskade djur som man levt ihop med i 11 år o behöva göra av med den bara för att kommunen har anställt en vårdare som inte tål pälsdjur. 

Kunde inte kommunen ha anställt en som tålde päls? Det måste ju ha funnits fler sökande till tjänsten tycker jag!?

Jag förstår kommunen oxå för de anställer ju folk som klarar av arbetet men jag återkommer ändå till att det måste ha funnits andra som var lika kompententa att klara av uppgifterna OCH som tålde pälsdjur. 

 På ett vårdhem så är det ju patienternas hem. Lika mycket som mitt hem är mitt. Ingen ska ju kunna få komma hem till mig o säga att jag inte ska kunna ha de möblerna eller de djuren. Då ska man inte få kunna det på sitt hem i ett äldreboende heller tycker jag.

 Min åsikt!

Förstår dock hur det ser ut med anställningarna...men iaf!

Ska till pappa en sväng med barnen nu tänkte jag. Önskar er en fin dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards