Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Lizzie - 8 januari 2009 17:19

Skolans första dag o den började INTE bra!

 Kommer till skolan o ska hämta min son. Han slänger sin jacka på vagnen o ska gå ut i bara i den långärmade tröjan vilket jag protesterade emot. Han sa då att en annan kille i skolan hade tagit i sänder jackan så han kunde inte ha den på sig.

Han hade puttat min son i ryggen o slagit honom på armen o sen dragit i hans jacka så hans dragkedja hade gått i sönder.

Visst...en "olycka" kan hända så lätt...men jag blir så förbannad på lärarnas  nonchalanta sätt. I stället för att ta tag i saken (som jag tycker) på rätt sätt så säger läraren till min son att det är BARA att gå ner till stan o få den fixad för det finns en som syr dragkedjor i stan...annars så kan ju din mamma laga den!

JAG ska laga den tycker läraren! Den som bär ansvaret för att jackan gick i sönder ska inte göra någonting. Inte dens föräldrar heller. Frågan är OM killens föräldrar får veta vad deras son sysslar med i skolan.

Detta är bara en sak som min son råkat ut för. Vissa barn försöker se så mycket som möjligt som de kan mobba min son för. 

 Min son ville ha en spindelmannen väska o det fick han...men skolans elever tyckte den var barnslig o mobbade min son för den. Läraren sa till min son att det var ju bara att köpa en ny väska...eller använda en kass i stället!

Jaha...så det är alltså offren som ska formas efter mobbarna. Min son ska inte få lov att ha det han vill ha utan han ska ha det som hans klasskamrater tycker att han ska ha! Snnacka om att ta sitt ansvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blir så jäkla förbannad. Sa till den andre läraren idag att det blir en dag jag verkligen blir förbannad! Sa även till henne att jackan kan ju den andra läraren ta hand om...OM det nu är så enkelt att fixa den.  

I morgon är det jag som kommer att stå på skolan INNAN sonen har slutat för jag ska ta ett snack med den lärare som fanns på plats när detta hände. Trött på att min son ska behöva må dåligt eller gå o frysa i skolan för att det finns elever som tydligen får göra som de vill!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om?
 Höst
 Vinter
 Vår
 Sommar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards